11 maja 2012

postcards from Rome


pics taken by Michał, Łukasz and me

   W tym roku udało mi się spędzić majówkę w wyjątkowym mieście. Odkrywanie magicznych, wąskich uliczek i historycznych miejsc, objadanie się lodami, picie wina truskawkowego, to tylko kilka z całej masy wspomnień, które przywiozłam z podróży. Rzym, ze swoją eklektyczną architekturą, setkami skuterów, fontannami i klimatycznymi kawiarenkami, bezdyskusyjnie podbił moje serce. Wybrałam dla was kilka z moich ulubionych zdjęć, mam nadzieję, że pozwolą wam chociaż troszkę poczuć klimat mojego wyjazdu.

   Rome is a magic city! Two weeks ango I've been discovering beautiful narrow streets, monuments, eating perfect ice cream and drinking raspberry-flavoured wine. I came back with dozens of memories from this city of scooters, fountains and coffee houses. Above you can see few pictures from my trip, hope you like them.

25 komentarzy:

  1. piekne zdjecia!! jesuuuu, jak ja kocham Włochy!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zazdroszczę. Majówkę spędziłam na przygotowaniach do matury.

    OdpowiedzUsuń
  3. przepiękny jest Rzym, muszę koniecznie się kiedyś tam wybrać ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Always love visiting Rome, I miss that city! Glad you had such a beautiful time there.

    www.TheFancyTeacup.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Wybieram się do Rzymu za 2 tygodnie, jakie miejsca mogłabyś polecić? :) Chodzi mi głównie o te spoza przewodników o Wiecznym Mieście!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że warto wybrać się na spacer po Zatybrzu. Klimatyczna dzielnica nie jest popularna wśród turystów, a za to bardzo urokliwa... Jeśli mogę coś poradzić: warto omijać główne ulice, iść równolegle do nich- w bocznych uliczkach skrywają się naprawdę piękne zaułki :)

      Usuń
  6. Kocham to miasto!Miałam okazję trochę w nim pomieszkać:)Ech aż łezka mi się w oku zakręciła na widok tych zdjęć...

    OdpowiedzUsuń
  7. ja jadę do Rzymu za miesiąc, w związku z tym mam do ciebie pytanie - może odwiedziłaś jakieś ciekawe miejsca, restauracje, sklepy? chętnie dopiszę sobie kilka adresów do mojej listy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje spacery po Rzymie były dosyć spontaniczne, często nie wiedzieliśmy, gdzie się dokładnie znajdujemy. Jak już napisałam w komentarzu powyżej, warto omijać główne ulice. Na urocze knajpki można wpaść na każdym kroku. Na pewno polecam odwiedzić sławną lodziarnię Giolitti (ich lody są obłędne!) i restauracje w bocznych uliczkach (często można tam zjeść o wiele taniej i w przyjemniejszej atmosferze). Jeśli chodzi o zakupy, to kompletnie omijałam sklepy. Raz natrafiłam na kameralny sklep vintage w okolicach ulicy Cavour, ale nic poza tym ;)

      Usuń
  8. Wyjazd rzeczywiście musiał być niesamowity i pełny wrażeń. Piękne zdjęcia, aż się rozmarzyłam...
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne zdjęcia, proszę o więcej Tosia

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękne zdjęcia. Uwielbiam Włochy, są przyjacielskie i magiczne! Mam nadzieję,ze wypoczęłaś :)
    Skąd ta śliczna biała sukienka?

    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki!

      Sukienka jest z h&m trend :)

      Usuń
  11. Cudne zdjęcia! Strasznie Ci zazdroszczę. Marzę o rzymskich wakacjach :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Z tego co się orientuję (mogę się mylić) nie istnieje wino truskawkowe,tkz. fragolino to wino z winogron bardzo słodkich dlatego zwanych truskawkowymi (uva fragola), ale w każdym badz razie pozostają one winogronami..

    klimat Rzymu wspaniale znam i powiem tylko ach jak pięknie być turystą :) natomiast codzienne życie tam jest jednak bardzo chaotyczne -
    trzy milionowe miasto niesie za sobą ogromne korki, zapchane urzędy i wiele innych codziennych, uciążliwych spraw..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma dla mnie znaczenia, z czego robi się fragolin- po prostu smakuje jak truskawki, dlatego napisałam "wino truskawkowe" ;)

      Usuń
  13. piękne miejsce! nigdy nie byłam ale zdjęcia zachęcają

    OdpowiedzUsuń
  14. I jeszcze coś, lotnisko leży tuż przy wybrzeżu, prawda? Są tam odpowiednie warunki, żeby wyłożyć się na chwilę przed odlotem na plaży? :) W ostatnim poście dodałaś zdjęcia znad morza, to właśnie przy Fiumicino?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Plażowaliśmy na Lido di Ostia i nie przypominam sobie, żebym widziała chociaż jeden samolot nad moją głową :)

      Usuń
  15. rany zazdroszczę tych widoków!

    OdpowiedzUsuń
  16. piękne miejsca!piękne zdjęcia!:)

    OdpowiedzUsuń
  17. świetne zdjęcia, takie apetyczne:)

    http://wearingpinkglasses.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Moje ukochane miasto!
    świetnie chwyciłaś jego klimat (i rewelacyjnie wyglądasz w tym żakiecie!)

    OdpowiedzUsuń